Stavba metra do Motola

Popis projektu

09.10.2011 16:41

Plány a Vizualizace

09.10.2011 16:42

Účastníci výstavby

09.10.2011 16:44

Členění staveniště

09.10.2011 00:00

Postup výstavby

09.10.2011 16:46

Infocentrum stavby

09.10.2011 16:47

Fotogalerie

09.10.2011 16:52

Stavba metra do Motola: Aktuálně

Pražští radní už zase změnili projekt parkoviště u nově budované stanice metra A Veleslavín. Nakonec ruší plány na obří terminál pro 600 aut a zaplatí jen parkoviště pro 90 vozů. Peníze, které ušetří, chtějí raději utratit za přípravu nové trasy metra D.

U stanice metra měl podle původních plánů stát několikapatrový parkovací dům fungující jako záchytné parkoviště P+R (Park and Ride) pro zhruba 600 aut a několik desítek autobusů.

Dům měl nahradit původně plánovaný terminál u zastávky Dlouhá míle, ke které se však metro nakonec stavět nebude. Prodloužený úsek metra A totiž skončí v Motole namísto dříve plánované trasy vedoucí až na letiště v Ruzyni.

Stavba měla přijít celkem na 1,3 miliardy korun. Pro letošní rok na ni měli radní vyčleněno 50 milionů. Tyto peníze nyní půjdou na přípravu výstavby trasy metra D z Pankráce do Písnice. Místo terminálu tak bude u metra stát jen povrchové parkoviště, které bude otevřeno zároveň s novým úsekem metra.

Stavbu terminálu odpískali radní už loni v únoru. Následně se však ukázalo, že by tím mohlo město přijít o dotaci z Evropské unie. V červenci proto radní projekt znovu změnili a terminál do projektu vrátili.

"Od začátku roku 2012 byla hledána úspornější řešení, která však umožňovala parkovací místa maximálně pro 120 automobilů. Předpokládáme ale, že to by pro Evropskou komisi bylo nepřijatelné a mohla by žádost o dotaci zamítnout. Proto jsme se rozhodli přípravu terminálu Veleslavín v původně navrženém rozsahu obnovit," uvedl tehdy primátor Bohuslav Svoboda.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Anketa

Je podle vás potřebné prodloužení metra do Motola?