Stavba metra do Motola

Popis projektu

09.10.2011 16:41

Plány a Vizualizace

09.10.2011 16:42

Účastníci výstavby

09.10.2011 16:44

Členění staveniště

09.10.2011 00:00

Postup výstavby

09.10.2011 16:46

Infocentrum stavby

09.10.2011 16:47

Fotogalerie

09.10.2011 16:52

Stavba metra do Motola: Aktuálně

Do prostor budoucí stanice trasy metra V.A Petřiny dorazil 19. září 2011 po razicím štítu metra TBM Tondovi i druhý 900tunový kolos s názvem Adéla.

 

Půlkilometrová trasa z montážní jámy Vypich trvala Adéle přesně tři měsíce a jeden den, tedy téměř o měsíc méně, než Tondovi. Poslední metry slavnostní prorážky proběhly i před zraky generálního ředitele Dopravního podniku hl. m. Prahy Martina Dvořáka a generálního ředitele Metrostavu Pavla Piláta.

Z Petřin na stanici Dejvická čeká na oba štíty ještě zhruba 3,5 kilometru, celkem si tak odbudou deset prorážek – 4 do nových ražených stanic, 4 do otevřených stavebních jam a konečně 2 do současné stanice Dejvická. Jednotlivým prorážkám ale musí předcházet stejný počet startů obou štítů do budování jednokolejných tunelů, z toho šest v podzemí a čtyři v otevřené jámě. Práci razicího štítu je nutné zkoordinovat s ražením stanice – to je třeba dokončit spolu s přípravnými pracemi na její protažení ještě před příjezdem štítu.

Razicí štít Tonda se dá opět do práce na konci září a do konce roku 2012 by měl dorazit na Veleslavín. Adéla se dá do pohybu stejným směrem na přelomu října a listopadu. Nový úsek pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Motol bude dokončen v roce 2014. Linka A bude mít čtyři nové stanice – Červený Vrch, Veleslavín, PetřinyMotol.

 

 

<< 6 | 7 | 8 | 9 | 10

Anketa

Je podle vás potřebné prodloužení metra do Motola?