Komfort cestování
- Automatický provoz vlaků bez řidiče nabízí větší plynulost jízdy a tím větší komfort cestování
- Průchozí vlakové jednotky nabízí více prostoru a lepší pohyb cestujících.
Celý prostor je přehledný (odpadá kabina strojvedoucího) - Plynulé přizpůsobení intervalu přepravní poptávce, minimalizuje přeplňování vlaků ve špičkách
Bezpečnost
- Bezpečnostní stěna oddělující nástupiště a vlak zabraňuje pádu cestujících a předmětů pod vlak
- Hlásky SOS na nástupišti i ve vozech se spojením na dispečink dovolují cestujícímu okamžité spojení s dispečinkem v případě nouze
- Kamerový dohled na nástupišti i ve vozech zvyšuje bezpečnost cestujících a odrazuje nežádoucí individua (zloději, vandalové atp.) od jejich činnosti
- Uzavřený odbavovací systém (turnikety) zabraňuje vstupu do placeného prostoru metra bez zaplacení jízdného
Co přinese nového v technologickém vybavení?
Trakce
- Vrchní odběr el. energie (pantograf a pevná trolej) umožňuje za určených podmínek vstup do kolejiště bez vypínání trakce (např. při nočních pracích a evakuaci). Otvírá možnost pokračování trasy do regionu po povrchu.
- Napájecí napětí 1500 V ss dovoluje snížit počet měníren el. trakce Méně kabelů a tím nároků na kabelové prostory a konstrukce
Provoz
- Provoz vlaků na trase D bude bez obsluhy (bez strojvedoucích) v režimu UTO (Unattended Train Operation) dle ČSN EN 62267 – systém CBTC
- Moderní lehké vlakové soupravy s možností provozu delších nebo kratších vlaků, s možností průchodnosti jednotek mezi vozy.
- Online diagnostika vlakové soupravy s přenosem dat na dispečink pro vyšší spolehlivost vlaku
Stanice
- Optimalizace všech prostor stanice s důrazem na investiční a provozní náklady
- Materiálové a designové řešení prvků veřejné části stanice s ohledem na provozní údržbu a životnost