Stavba metra do Motola

Popis projektu

09.10.2011 16:41

Plány a Vizualizace

09.10.2011 16:42

Účastníci výstavby

09.10.2011 16:44

Členění staveniště

09.10.2011 00:00

Postup výstavby

09.10.2011 16:46

Infocentrum stavby

09.10.2011 16:47

Fotogalerie

09.10.2011 16:52

Stavba metra do Motola: Aktuálně

        V pondělí 5. prosince 2011 odpoledne Tonda dokončil poslední z 1 062 metrů levého traťového tunelu. Ražba metra postupuje stále rychleji: přestože právě dokončený úsek je oproti tomu předcházejícímu z Vypichu na Petřiny dvojnásobný, Tonda si s ním poradil v poloviční době. Podařilo se mu to také díky maximálnímu dennímu výkonu 28,5 metrů. Raziči se museli vypořádat s výrazným klesáním, dosahujícím v jednom místě až téměř 4 procent. Kvůli němu se ražba tohoto úseku fakticky prodloužila zhruba o osm metrů.     
 
        Technologie TBM, která se na prodloužení pražského metra využívá, funguje na principu vyrovnávání tlaků při rozpojování horniny řeznými nástroji. Štít za sebou přitom nezanechává hrubý tunelový profil, ale rovnou buduje ostění. Tonda při cestě z Petřin na Veleslavín položil přes 700 prstenců o šíři 1,5 metru. Po prorážce ho raziči přetáhnou přes hloubený úsek stanice a v polovině ledna 2012 začne ražba směrem k stavební jámě E2 v ulici Evropská. Krátce poté by měl dorazit na Veleslavín i druhý razicí štít Adéla.
 
        Stanice Veleslavín by měla v budoucnu tvořit důležitý dopravní uzel severozápadní části Prahy. Je totiž navržena tak, aby v předstihu reagovala na předpokládanou modernizaci železniční tratě a vznik stanice rychlodráhy. Zároveň bude umožňovat pohodlný přestup na tramvaj v Evropské a také na dočasný autobusový terminál.

tonda_velesl_01tonda_velesl_02
<< 6 | 7 | 8 | 9 | 10 >>

Anketa

Je podle vás potřebné prodloužení metra do Motola?