Informace
otevření: 20. prosince 1980
stavební délka:
- 1. kolej - 2 677 m
- 2. kolej - 2 700 m
provozní délka:
- 1. kolej - 2 658 m
- 2. kolej - 2 669 m
počet stanic:
- 3 ražené
průměrná vzdálenost stanic: 890 m
průměrná hloubka stanic: 32,3 m
počet vestibulů: 3
cena stavby: 1,48 milardy Kčs
stavba: 1976-1980
II.A
Přípravné práce
Již při samém začátku stavby prvního úseku "áčka" bylo počítáno, že narozdíl od Dejvické (tehdy Leninova), bude stanice Náměstí Míru pouze dočasnou koncovou stanicí, a tak bylo rozhodnuto o stavbě jednoduššího koncového systému s jednou kolejovou spojkou. Generální ředitelství Výstavby hlavního města Prahy už při začátcích budování již zmíněného úseku I.A, schválilo souhrnné projektové řešení pokračování této trasy úsekem II.A.
Hlavním dodavatelem stavební části byl Metrostav a stavební technologie obstaralo ČKD. Stanice Jiřího z Poděbrad a Flora spolu s jejich okolními traťovými tunely postavily Vojenské stavby, firma VKD Kladno pak stanici Želivského. Avšak její zaměstnanci kvůli malé kapacitě byly od začátku března 1979 přesunuti pod Metrostav. O zabezpečovací systém se postaraly Pozemní stavby Hradec Králové, Pradubice a Karlovy Vary spolu se společností Strojinstav. Umělecké řemeslné práce obstaral ZUKOV.