Vlakem bez přestupování ze Smíchova až do Běchovice nebo z Radotína do Vysočan? Zatím je návrh jen na papíře, ale i o těchto variantách již jednali pražští radní 30. června. V hlavní městě by mohly vzniknout nové železniční linky a některé současné se prodlouží. Vedení města si na to nechá vypracovat komplexní studii, o níž by zítra měli jednat pražští radní. Kdy by mohly být nové linky zřízeny, není z dokumentu jasné. V Praze nyní fungují více než dvě desítky linek označených písmenem S a denně vlaky v rámci pražské integrované dopravy přepraví více než 117 tisíc cestujících.
Dvě nové linky spojí okrajové části města
Zcela novou by podle dokumentu mohla být linka S71 , která by jezdila ze Smíchovského nádraží přes Vršovice na Zahradní Město, dále do stanice Depo Hostivař a končila by v Běchovicích. Druhou novou linkou by mohla být S72 . Ta by vyjížděla z Radotína a jela do Krče, na Zahradní Město a přes Hostivař a Libeň do Vysočan.
Kromě zcela nových linek by mohly být u některých prodlouženy jejich trasy. To se týká třeba linek S6 a S65, které by nekončily na Smí chově, ale až na hlavním nádraží, nebo linky S49, která by jela z Roztok u Prahy až do Hostivaře - prodloužení je nyní možné ale pouze o víkendu, ve všední dny mu brání nedostatečná kapacita křížení tratí ve stanici Praha-Libeň.
Pro vznik nových linek a jejich využití je podle materiálu klíčové zřízení nových železničních zastávek ve vhodných lokalitách, především v místech potenciálních přestupních uzlů. Již delší dobu se hovoří o zřízení zastávek třeba na Výtoni, v Edenu nebo na Zahradním Městě, některé z nich by měly vzniknout i v krátkodobém časovém horizontu.