Dopravní podnik hlavního města Prahy ve spolupráci se společností Rencar zahajuje informační kampaň, která bude bojovat proti nelegálnímu výlepu v pražském metru.
Nelegálně umísťované samolepky na dveřích metra se v poslední době bohužel staly velmi rozšířenými. Nejhorší situace je na trati C, kde vandalové využívají největší plochu dveřního prostoru. Dopravní podnik čistí vozy metra jedenkrát za rok v rámci pravidelné údržby, náklady na jednorázové odstranění černého výlepu ve všech vagonech přitom činí přibližně 1,5 milionu korun. Letos se bude nelegální výlep čistit v období od března do května.
Současně s odstraňováním černého výlepu začíná i kampaň Dopravního podniku, která se snaží upozornit na skutečnost, že černý výlep je nelegálním činem, který bude postihován podle zákona. Cestující se v prostředcích městské hromadné dopravy setkají s upozorňujícími samolepkami na dveřích metra, spoty na obrazovkách Metrovision i materiály v některých médiích.
Od léta roku 2011 je černý výlep na dveřích metra pečlivě monitorován také společností Rencar, která se snaží s hříšníky spojit a dohodnout si s nimi náhradu za nepovolené obohacení a také uhrazení nákladů za odstranění výlepu. Problémem však bohužel zůstává doložení výše škody. Policie může černý výlep označit jako trestný čin v případě, že způsobená škoda přesahuje 5 000 Kč, což při vylepení jedné samolepky nevzniká. Odstranění jednoho metru čtverečního nelegálního výlepu vyjde přibližně na 300 Kč. Skutečnost, že chycený lepič nelegálního výlepu nepolepil jen jedny dveře metra je zřejmá, dotyčným osobám se však způsobení větší škody nedaří prokázat.