Depo Písnice

        Součástí řešení trasy D je i depo, pro jehož realizaci je v územním plánu vyčleněna plocha jižně od Kunratické spojky.

        Vedení trasy D bude koncipováno jako otevřené, což znamená, že bude respektovat technickou reálnost výhledového prodloužení za stanici Nám. Míru (směr Hlavní nádraží a Náměstí Republiky/Žižkov). Na jižním konci trasy bude zohledňovat možnost prodloužení jižním směrem za stanici Depo Písnice do přilehlého regionu.

        Samozřejmou součástí všech stanic je i bezbariérový přístup pro osoby se sníženou schopností orientace a pohybu.

        Na trase I.D bude jako na zcela nové, autonomní trase metra plně automatický provoz bez strojvedoucích. Plně automatický provoz zajistí zvýšení bezpečnosti provozu (nemůže dojít k selhání lidského faktoru), zvýšení komfortu cestování a umožní pružně reagovat na přepravní poptávku (snadné nasazení dalších souprav při zvýšené přepravní poptávce). Z důvodu zvýšení bezpečnosti cestujících ve stanicích budou hrany nástupišť osazeny oddělovacími stěnami, které zabrání pádu osob nebo předmětů do kolejiště. Tyto stěny budou osazeny posuvnými dveřmi, které se budou otevírat synchronizovaně s dveřmi vlaku.