Větvení metra do Zličína

    Tento návrh vznikl v souladu s prodloužením trasy A na letiště Ruzyně, jsou v něm započteny pouze dvě stanice, Řepy a Zlíčín.  Návrh není v územním plánu a vůbec se zatím nepočítá s výstavbou v bliží době. Nyní probíhá prodloužení metra do Motola, dále se přemýšlí o vedení na letiště Ruzyně, tento projekt je navrhován už roky a nyní se myslelo, že by konečně letiště mělo obsluhu metrem.

    Avšak letiště Ruzyně má další možnost obsluhy, který by tento návrh metra na Ruzyni mohl na dlouhou dobu úplně zrušit - rychlodráha, která povede z Praha-Bubny na zcela nově navrhnuté nádraží Praha-Letiště Ruzyně, po té do Kladna. Jestliže nebude prodloužení na letiště, mohlo by to velmi vzdálit stavbu metra na Zličín, neboť větvení by měl být ze stanice Bílá Hora, která by byla součástí stavby na letiště.

    Starší plány a články píší, že by mo hlo prodloužení metra na Zličín být již po roce 2015, ale toto asi nepřipadá v úvahu a je v rozporu s malými fanančními prostředky města, protože slibovaná trasa D se už měla stavět, další odhad byl na rok 2014 a nakonec z toho vznike pouze "větvení" linky C, aby to Praha mohla zfinancovat. Po té je zde již zmiňované prodloužení trasy A na letiště a na východním konci na nádraží Hostivař. A teprve po té je na řadě návrh se stavbou na Zličín a to by znamenalo, že realistická úvaha by mohla být nejdříve roku 2020, ačkoliv ani v té době nebude hotova celá trasa D. Navíc stanice Zličín by sloužila pouze jako přestup na trasu B a Řepy již mají dostačující povrchovou dopravu (autobusy a tramvaje) ve srovnání s jinými městskými částmi.

Stanice Řepy

    Tato stanice je navrhována přímo v sídlišti Řepy, pod silnicí Slánská. Byla by provedena kvůli již zmíněnému sídlišti. 5 minut pěšky se nachází tramvajová zastávka Slánská, jednalo by se o rychlý spoj z Řep, nyní trvá cesta od tramvajové smyčky Sídliště Řepy 18 minut, ze Slánské 16 minut. Metro by ale cestu příliš neurychlilo, jelo by totiž na sever přes čtvrtě Motol a Dejvice  , pak teprve směrem do centra.

Stanice Zličín

    Tato stanice je hlavním důvodem prodloužení a zároveň konečnou. Byl by zde přestup na trasu B, která zde také končí. Je zde velké obchodní centrum a nemalá sídliště, ale přesto všechno na to trasa B bezproblému stačí a snad kromě tohoto přestupu, není důvod pro větvení trasy A, a proto je v nynější situaci stavba úsměvná. Tato stavba má šanci vzniknout jestliže nastane zvýšení městského rozpočtu (či případných dotací EU), nicméně pro přebytečné peníze by se našlo jistě využití nejenom mimo tento návrh, ale i mimo dopravu.

Odhadované umístění větvení do Zličína