Slavnostní propojení Vypichu s Motolem

18.04.2012 18:26

        Dne 3. dubna společnost Hochtief dokončila jeden z velmi důležitých úseků výstavby trasy pražského metra V.A. Proražením dvojkolejného tunelu se završil rok hrubých tunelovacích prací mezi budoucí stanicí Motol a Vypichem. Právě dokončený úsek se od ostatních podstatně liší. Spolu s montážní komorou a montážní šachtou se jedná o nejdelší - 750 m dlouhý - tunel ražený klasickou, tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou NRTM. Tato metoda je odlišná od TBM technologie použité na ostatních částech metra V.A. Rychlost ražeb byla přibližně 2,5 m za den. V Motole bude na tunel navazovat stejnojmenná stanice metra. Za motolskou stanicí pracovníci společnosti Hochtief provedli tunel pro obratové koleje v délce 406 m. Tento tunel měl být původně rovněž celý ražen metodou NRTM, avšak z důvodu nedostatečně soudržného nadloží byl rozdělen na 189 m dlouhou hloubenou část a 217 m dlouhou část prováděnou metodou NRTM. Slavnostní prorážky tunelu se zúčastnily desítky hostů, kteří byli svědky i doprovodných zvukových i vizuálních efektů, příjezdu makety čelního vozu metra a v kontrastu surově stavebního prostředí i improvizací baletek.

 

motol1motol1