Startuje kampaň proti nelegálnímu výlepu v pražském metru

23.03.2012 15:34

        Dopravní podnik hlavního města Prahy ve spolupráci se společností Rencar zahajuje informační kampaň, která bude bojovat proti nelegálnímu výlepu v pražském metru.

 

        Nelegálně umísťované samolepky na dveřích metra se v poslední době bohužel staly velmi rozšířenými. Nejhorší situace je na trati C, kde vandalové využívají největší plochu dveřního prostoru. Dopravní podnik čistí vozy metra jedenkrát za rok v rámci pravidelné údržby, náklady na jednorázové odstranění černého výlepu ve všech vagonech přitom činí přibližně 1,5 milionu korun. Letos se bude nelegální výlep čistit v období od března do května.

        Současně s odstraňováním černého výlepu začíná i kampaň Dopravního podniku, která se snaží upozornit na skutečnost, že černý výlep je nelegálním činem, který bude postihován podle zákona. Cestující se v prostředcích městské hromadné dopravy setkají s upozorňujícími samolepkami na dveřích metra, spoty na obrazovkách Metrovision i materiály v některých médiích.

        Od léta roku 2011 je černý výlep na dveřích metra pečlivě monitorován také společností Rencar, která se snaží s hříšníky spojit a dohodnout si s nimi náhradu za nepovolené obohacení a také uhrazení nákladů za odstranění výlepu. Problémem však bohužel zůstává doložení výše škody. Policie může černý výlep označit jako trestný čin v případě, že způsobená škoda přesahuje 5 000 , což při vylepení jedné samolepky nevzniká. Odstranění jednoho metru čtverečního nelegálního výlepu vyjde přibližně na 300 . Skutečnost, že chycený lepič nelegálního výlepu nepolepil jen jedny dveře metra je zřejmá, dotyčným osobám se však způsobení větší škody nedaří prokázat.